Tag Archives: jocs/3d

Nvidia + AGEIA

Nvidia + AGEIA

Mirant Nvnews m’entero que GeForce té un preacord per adquirir Ageia’s PhysX, no diuen ni el preu ni res.

Tampoc se com pendre’m aquesta noticia, ja que no conec cap joc de PC (exclusivament) que utilitzés la tecnologia de PhysX. Ara falta saber com Nvidia inclourà aquests xips en les seves tarjetes i quin rendiment li treurà.

Font: nvnews, yahoo

Una mica de tot III

Una mica de tot III

Aquests són alguns posts que m’han cridat l’atenció últimament:

Features increïbles amb les noves GeForce

Features increïbles amb les noves GeForce

Ja han vist la llum la nova horda de targetes gràfiques, les GeForce serie 8000. Com a la serie anterior la primera targeta que sortirà a la venta son les de gamma alta i les restants ja aniran sortint suposadament l’any que ve (si fan el mateix que amb la serie 7000).

Encara que no es sigui fan d’aquestes coses és interessant veure el potencial que poden donar als nous motors gràfics. Llàstima que aquesta nova gamma de targetes, ja sigui de Nvidia com ATI, només es podrà apreciar el seu rendiment màxim amb els directX 10 i això implica haver de tenir el Windows Vista.

Captura del video on es demostra la potencia de la tecnologia de les particules en un recipient tancat
Captura del video on es demostra el potencial dels shader amb el DirectX 10 i les GeForce Read the rest of this entry

Simuladors de Deu i un nou Rainbow Six

Simuladors de Deu i un nou Rainbow Six

City Life, CivCity: Rome i Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas. Que tenen en comú aquests 4 jocs? Són de PC i tenen molt bona pinta. Els 2 primers són d’estratègia, més concretament, simuladors de Deu, i l’últim és un FPS.

No em volia estendre molt amb les explicacions, només donar a conèixer aquests 3 jocs en un moment de sequera “joguil”. El que si donaré una miniexplicació de cada joc.

Read the rest of this entry

Demoscene, art i ciència

Demoscene, art i ciència

M’encanta veure demos, intros i tot el que sigui una exageració gràfica. Un exemple és el Oblivion on em vaig cagar en els gràfics, però no em limito a jocs, també existeixen les intros de 64kb, genialitats de la compressió i eficiència en la programació que fan delectar la vista.

Tot va començar fa uns anys amb la gent del Farbrausch i la seva intro FR08: The Product, i fa unes setmanes em vaig retrobar amb la millor intro de 64kb que he pogut veure. La intro es diu paradise i feta pels rgba, va guanyar el primer premi en la euskal encouter del 2004 en la categoria de intros de 64 kb a l’any següent la mateixa gent va presentar 195/95/256 a la mateixa categoria i van tornar a emportar-se el primer premi.

Read the rest of this entry

Enemy Territory: Quake wars, un any després

Enemy Territory: Quake wars, un any després

Fa més o menys un any s’anunciava el ET: Quake wars, també anunciaven que implementarien el MegaTexture en el motor del Doom 3, una feature que fa que els polígons més llunyans no siguin polígons sinó una textura, evitant així l’ús de la boira.

El joc tindrà moltes semblances amb el Battlefield 2 i el Battlefield 2142 que es presentarà al E3 d’aquest any i es preveu que surti a finals d’any. ??s un team deatmatch amb diferents rols (metge, enginyer, sniper…), es poden agafat vehícles també i en aquest cas seran d’aspecte futurista, més o menys com seran en el Battlefield 2142.

Poso una mostra del que serà el Quake wars, en podeu trobar més a la galeria d’ Ultimagame, per cert, que es preveu que surti per després d’aquest estiu.

Read the rest of this entry

Preu de la PS3, Xbox 360 i Nintendo Revolution

Preu de la PS3, Xbox 360 i Nintendo Revolution

Seguint la pista d’un post publicat a nvnews acabo a arstechnica on publiquen una entrevista amb el vicepresident de Sony Computer Entertainment Europe, George Fornay. El més destacat d’aquesta entrevista és que revela el preu de venda de la PS3 a Europa i rondarà entre els 499 i 599 €. Una altra cosa són els costos de fabricació que això ja són estratègies empresarials i ara no hi entraré pas 🙂 També diu que el llançament serà simultani i al Novembre.

En l’article comparen els preus de les consoles de nova generació:

Font: Nvnews, Ars Technica

Benchmarking + Oblivion + Tweaking = 0_0

Benchmarking + Oblivion + Tweaking = 0_0

Les pitjors expectatives se’m van acomplint després d’haver llegit una comparativa de targetes gràfiques com a base l’Oblivion. En aquest benchmark ATI es reafirma en el liderat gràcies a les seves Radeon X1900 XT, XTX i Nvidia, després del temps que ha passat entre el llançament de la GeForce 7800 i les 7900, no han aconseguit superar a la competència.

Tal i com vaig dir en un altre post les noves Nvidia consumeixen menys electricitat, fan menys soroll i estan millor refrigerades. Però, d’altra banda, les Radeon permeten l’ús de l’HDR i AA simultani, cosa que les GeForce no poden. Així que la decisió de comprar-se una marca o l’altra és realment complicada.

Read the rest of this entry

GeForce 7900 GTX

GeForce 7900 GTX

Nvidia ha aprofitat el CeBIT per presenta les GeForce 7600 i 7900. En aquest post em centraré en la GeForce 7900 GTX, aquesta vegada més que una bèstia gràfica és un mastodont, mireu la foto jejeje.

Targeta gràfica de Nvidia, GeForce 7900 GTX

Com era de preveure Nvidia ha respost a la ATI X1900 XTX i pel poc que se sap ha aconseguit arravatar-li el liderat. Anem a veure si ho ha aconseguit amb qualitat o a base de trapis.

Read the rest of this entry

Requeriments de the Elder Scrolls: Oblivion

Requeriments de the Elder Scrolls: Oblivion

Per fi han publicat els requeriments mínims i recomanats de l’Oblivion, veureu que no es queden curts jejeje.

Requeriments recomanats:

  • 3 GHz Intel Pentium 4 o equivalent.
  • 1 GB RAM
  • ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, o millor.

Requeriments mínims:

  • Windows XP
  • 512 MB RAM
  • 2 GHz Intel Pentium 4 o equivalent
  • Targeta gràfica de 128 MB Direct3D o compatible
  • DirectX 9.0c
  • 8x DVD-ROM
  • 4.6 GB d’espai al disc dur
  • Targeta de so compatible amb DirectX 8.1
  • Rata i teclat

Font: Web oficial