Features increïbles amb les noves GeForce

Features increïbles amb les noves GeForce

Ja han vist la llum la nova horda de targetes gràfiques, les GeForce serie 8000. Com a la serie anterior la primera targeta que sortirà a la venta son les de gamma alta i les restants ja aniran sortint suposadament l’any que ve (si fan el mateix que amb la serie 7000).

Encara que no es sigui fan d’aquestes coses és interessant veure el potencial que poden donar als nous motors gràfics. Llàstima que aquesta nova gamma de targetes, ja sigui de Nvidia com ATI, només es podrà apreciar el seu rendiment màxim amb els directX 10 i això implica haver de tenir el Windows Vista.

Captura del video on es demostra la potencia de la tecnologia de les particules en un recipient tancat
Captura del video on es demostra el potencial dels shader amb el DirectX 10 i les GeForce

Pro’s:

  • Les noves features
    • NVIDIA Unified Architecture
    • NVIDIA LumenexTM Engine
    • Microsoft DirectX 10 Geometry Shaders
    • NVIDIA Quantum EffectsTM Technology

    La innovació més espectacular de les 7000 era l’HDR, la innovació més espectacular, doncs en les 8000 tenen el Quantum EffectsTM Technology, en altres paraules una tècnica que permet fum, foc i explosions realistes. El resultat és realment increïble.

  • Suport total dels DirectX 10

Contra’s:

  • Consum entre 400 i 450W mínim
  • 2 slots
  • 1a tanda de la gamma, no assoleixen la mateixa eficiència que la resta
  • El preu… En els fòrums es queixen que ja es podrien fer tot més eficientment i no dependre només de la potencia de càlcul
  • Necessitat de refrigeració híbrida (liquida i tradicional)

Potser no deu valer la pena comprar-se aquesta targeta però les futures 8900 GTX si, no consumira tants recursos i serà bastant més potent que la 8800 GTX amb l’afegit que tenen aquestes targetes sobre tota la resta que son les tecnologies per fer partícules i el Geometry Shaders (no sabria com traduir-ho).

Ara per ara només queda millorar la interacció amb fluids i llavors només quedaran polir detalls de la física. Perquè si ja utilitzen aquest nou bumping per objectes i escenaris, partícules per fer el fum i derivats, HDR per les llums i li sumem una física de fluids bona ja es podria fer el joc perfecte jejeje. Potser faltaria que es pogués notar el vent a la cara xD.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *